Att hitta sin inre röst

Jag tror att det absolut viktigaste i livet inom människans andliga utveckling som man går igenom, är förmågan att lyssna till sin inre röst. 

Den inre rösten är en bekräftande känsla när man står inför ett beslut som säger ja eller nej, eller vänta. Ibland är den inre rösten tydlig med röst och ord och ibland är det mer som en bromsande eller uppmuntrande känsla inför olika val man ska göra under en dag, som ifall jag ska ringa någon en viss tid eller vänta till senare.

En del människor säger att de har andliga guider. Jag har aldrig haft något behov av att ha någon andlig guide för jag tror att vi får all vägledning vi kan tänkas behöva från den inre vägledningen, som kanske är en del av ett högrejag som vi kanske ännu inte förstår hur det fungerar, eller en del av ljusvärlden, en skyddsängel. 

I alla fall är den inre rösten en källa till en större visdom, en slags kompass som leder oss till ett bra liv och bra relationer. Den visar också när vi är på fel väg i livet, genom att vi inte får kontakt alls med vår inre röst, eller en inre obehagskänsla. Jag har lärt mig känna igen min inre röst för att den känns nästan som en röst som jag känner igen och som skiljer sig från andra tankar. 

 

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Att hitta sin inre röst

  1. Johan åhrlin skriver:

    Jag läste ditt inlegg mäd stort igenkännande och jag är benägen att hålla mäd men även om alla har möjlighet att utveckla sin andliga sida och en ökad inre kontakt.Så tror jag endå att det inte är meningen att alla ska bli medjum.Mäd vänliga helsnigar Johan medjum (trein) och hiler

    Gilla

  2. Kim Jonasson skriver:

    Man kan väldigt tydligt känna sin inre röst men en situation kan vara av så komplex jordisk natur att man tills vidare känner sig tvungen att medvetet bortse ifrån den.

    Gilla

  3. Hör av dej till mej MEDIUM Maria Masterlicenscetifika.

    Liked by 1 person

  4. Gudrun Jansson skriver:

    Jag tycker inte att man ska ringakta de egna guiderna. De kan hjälpa på andra sätt också än att ersätta den egna inre rösten. Jag ”hör” inte min guid men han har healat mig när jag hade jätteont en gång. En närstående till mig har en mycket kraftfull guide som hjälpt mycket med bl a healing. Sen förstår inte jag detta med att värdera ”fenomen” som bättre och sämre. Allt handlar ju om individens upplevelser och val. Varför värdera? Gudrun

    Gilla

Kommentera

