En ande ordnar tid åt sin släkting på min lediga dag

I måndags kom jag hem mitt i natten när jag hade haft kurs i Luleå. Det blev en lång resa eftersom flyget till Stockholm var försenat och jag missade tåget till Karlstad så jag fick boka ett sent tåg. På natten drömde jag att det var en kvinna som ville ha svar på en fråga direkt som inte kunde vänta. Det händer ju i vanliga fall ganska ofta att människor ringer och vill ha svar direkt men jag har aldrig tid för jag är ju fullbokad flera veckor frammåt. I drömmen sa hon ”Men jag har bara en enda fråga” och då kände jag att det var nödvändigt att jag avsatte tid så jag räknade ut hur mycket tid jag skulle behöva avsätta och vad det skulle kosta för en enda fråga. Jag vaknade med en obehagskänsla kl sju och tänkte att så ska jag aldrig göra, börja att korta ner tider och jobba på mina lediga dagar bara för att någon har en fråga som inte kan vänta.
Senare på dagen satte jag mig för att boka in några längre fram. Då ringde kvinnan från drömmen, jag kände igen rösten och frågan hon ha, och då kom jag ju ihåg drömmen så jag visste att det var hon och att jag skulle avsätta tid.

Jag visste ju inte vad det handlade om, men kvinnan undrade om hon skulle överklaga en arvstvist för det var sista dagen för att ansöka om överklagan. 

Då kände jag en död kvinna som stod bredvid mig, fast jag var så trött efter resan dagen innan. Den döda kvinnan sa tre ord, ”systerdotter” ”hjälpte mycket” och ”cancer”. Jag trodde att hon menade att kvinnan som ringde hade hjälpt sin egen systerdotter som hade haft cancer, men då berättade hon att det var hon själv som hade fått hjälp av sin moster. Jag förstod på den döda kvinnan att hon hade hjälpt sin systerdotter när hon levde och hon tyckte det var orättvist att halva släkten lagt beslag på så mycket av arvet så att hon inte fått nästan något alls.
Hon måste ha sökt upp mig på något sätt för att försöka få mig att tala om det för henne.

Man undrar om den döde kvinnan försökt ta kontakt med andra medium också för att förmedla samma sak, om hon inte lyckades med mig och hur det verkligen kan gå till.

Dessutom tänker jag att det är så viktigt att vi som lever verkligen skriver ner sådant för det är ofta det blir konflikter mellan anhöriga i sådana här frågor. Och det är ju inte alltid den döde själv kan berätta hur personen vill ha det.  


 

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En ande ordnar tid åt sin släkting på min lediga dag

  1. Kimor Jonasson skriver:

    Personligen tror jag att vissa andar är envisare och skickligare och kan av den anledningen klara av en hel del. Har själv belägg för detta så jag är inte så förvånad. Med vänlig hälsning Kim Jonasson Date: Fri, 29 Jan 2016 16:55:05 +0000 To: kilaromax@hotmail.com

    Gilla

Kommentera

