Rosenmeditation

    Här ska jag ge er en meditation som jag ibland brukar göra på meditationskvällar jag håller.

    Jag tror att man kan uppleva livet mer helt och fullt när vi har kontakt med den andliga världen och vår inre vägledande röst.

    Du kan göra meditationen när som helst under dagen för att skapa mer av det man behöver i livet, skapa mirakel och ta emot livets skönhet och kärlek

     
    Rosenmeditation
    Här kommer en meditation till er som jag ibland använder på meditationskvällar för att skapa mer av det man behöver i livet, skapa mirakel och ta emot livets skönhet och kärlek.

    Föreställ dig att du har en ros som öppnar sig blad för blad i varje chakra. 

    • Rosen på kronchakrat öppnar dig för insikter och ingivelser
    • Rosen på tredje ögat öppnar dig för intuitiva budskap
    • Rosen på halsen öppnar dig för människor som kommer med budskap till dig som du kan lyssna till
    • Rosen på hjärtat öppnar dig för att känna kärleken omkring dig och möta kärlek
    • Rosen i solar precis öppnar dig för att känna ditt eget värde, självförtroende.
    • Rosen i bukchakrat öppnar dig för att ta emot trygghet, det materiella ordnar sig
    • Rosen i rotchakrat öppnar dig för livskraft och hälsa.

    Om det är något område i ditt liv där du behöver mer energi inom, så föreställer du dig att du andas in mer livskraft inom det området.

    Det har igen betydelse i vilken ordning man öppnar chakra , för det är symboler för livsområden som man vill ge energi till.

    Man kan om man vill fokusera sig på bara ett eller några chakran också om man vill.

    Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

    Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
    Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

    2 kommentarer till Rosenmeditation

    1. Ljusletaren skriver:

      Tack / kram

      Gilla

    Kommentera

