Orber

Ibland visar människor mig foton de tagit med mobilen och undrar om det är ett tecken eller ett andligt väsen på bilderna, till exempel orber. Ibland är det dammpariklar som fångats i ljuset men ibland är det verkligen något annat. Förra helgen hade jag en kurs i Norrbotten i mediumskap. På kursen berättade en kvinna att hon höll på renovera sitt hus och när de grävde runt huset hittade de något som såg ut som någon magisk rital, en djurklo och annat som låg gömt i husgrunden. Men efter den händelsen började kvinnan se ”andespindlar”i huset. En gång blev hon biten av en.  Till slut vågade hon inte längre sova i sovrummet. Hon var rädd att hon höll på att bli tokig så hon gick till en läkare och fick göra en hjärnröntgen men de kunde inte heller förklara synerna.

Det märkliga var att hon hade lyckats fotografera och filma dem! Hon visade filmen och på filmen syns flimrande ljuspunkter som rör sig som spindlar. Det hon upplevde som spindlar syntes på filmen som orber som rörde sig åt olika håll.

Man kan ju undra om det i andevärlden finns olika slags väsen, olika djur och skepnader och inte bara döda människor och änglar och sådant. En ganska hisnande tanke.

Orber kan vara olika saker. Jag har själv sett en orb som svävade ovanför min säng en natt innan jag blev gravid. Då visste jag att det var mitt ofödda barns själ. (Det stressade mig en hel del eftersom jag var ensamstående då!)

En annan gång var i en ut ur kroppen upplevelse. Då mötte jag orber och när jag kom närmare dem såg jag att det var människor, mitt inne i en vit skimrande bubbla, och jag pratade med dem om min ut ur kroppen upplevelse. 

Jag tror också det finns orber som är en slags variant av änglar.

Ett tecken på att det är något andligt man fångat på fotot är en känsla av andlig närvaro när man ser bilden, att det är ett budskap. Det känns som en inre vetskap. De flesta som lägger ut bilder på Facebook för att fråga vad andra ser i bilden har inte fått annat än dammkorn på bilden, för har man inte fått den starka intuitiva känslan att bilden har ett budskap, utan behöver fråga andra, så är det ingen andekontakt. Ett ganska bra tips att känna skillnaden, tycker jag 🙂 

så här vackert såg det ut förra helgen när jag höll kurs mellan Luleå och Piteå, i Rosvik.

 

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Orber

  1. Anna skriver:

    Apropå orber. Sedan i somras har jag haft ett litet grönt lysande klot som dyker upp dels i foton jag tar och dels när jag ska sova. Först trodde jag att det var skräp på linsen men då borde ju det gröna klotet sitta på samma ställe på varje bild och det gör den inte och det är inte på alla kort jag tar. När klotet dyker upp när jag ska sova känns det som om någon som är nyfiken på mig är i rummet men när det lilla gröna klotet dyker upp på bilder känns det mer som om någon säger ”hej”.

    Gilla

  2. christina von Heidenstam skriver:

    hej jag har varit i italien 8 ggr ut efter adriatiska kusten det är o var jätte härligt god mat allt var o är bra alla i italien är katoliker o hur söker man efter sitt tidigare liv tro ok en god dag

    Gilla

Kommentera

