Hur man jordar sig

Ibland har människor läst eller hört någon säga att man ska ”jorda” sig. De börjar visualisera att de har rötterna i marken och sådant. Men det är inte att jorda sig. Här ska jag istället berätta om vad det innebär att vara jordad. 

Förmågan att jorda sig är förmågan att anpassa sig till den miljö man befinner sig.

Det betyder att även om man är i en båt på vattnet eller ute i rymden kan vara jordad. Det har med förmågan att kunna vara närvarande i nuet, att kunna läsa av hur man ska förhålla sig i olika situationer och förmågan att anpassa sig till de människor man har omkring sig, att kunna smälta in, inte ta för mycket plats och inte för lite.

För att jorda sig behöver man lyssna till vad man behöver, känner och vill och vara så närvarande som möjligt i nuet med alla sinnen. 

Fotot är taget i Piteå i början av april, när jag höll kurs där.

 

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hur man jordar sig

  1. Christina Von Heidenstam skriver:

    I den miljön jag befinner mig i nu har jag lärt mig själv att anpassa mig o det har jag gjort i många många många år o jag har lätt för att anpassa mig i nya miljöer ok god kväll

    Gilla

  2. Kim Jonasson skriver:

    Märkligt nog kan jag väldigt fort anpassa mig ”jorda mig” i nya miljöer. Men jag behöver först ”jorda mig” i ensamhet vilket är mycket viktigt. Känner mig ofta mera hemma på en främmande plats än i mitt eget hem. Eller är det friheten och omväxlingen som så starkt attraherar mig rebell/ och dubbel skytt som jag är.

    Gilla

Kommentera

