Visdom från Asissi i Italien 

Jag har varit under en vecka på en andlig resa till ett kloster i Italien för att hitta stillhet, och genom inre lyssnande och fördjupa de mediala förmågorna. Jag ville också se om jag kände igen mig från tidigare liv, och det gjorde jag.

   
 
På många av platserna kunde jag få glimtar, snabba inre bilder från en annan tid, från medeltiden.

På förmiddagarna och på kvällarna hade gruppen jag följer med guidning och meditationer. 

Under veckan fick vi olika uppgifter, först rening av medvetandet, sedan en slags initiering och kontakt med andliga mästare. Tanken med meditationerna var att den heliga platsen ska göra oss mer i kontakt med vårt högre jag, för att få vägledning och frid. Jag tror att om man säger till en grupp att ”ni kommer att uppleva en rening av medvetandet och kontakt med ert högre jag” så är det vad gruppen också upplever och ställer in sig på. Säger någon sedan ”Du kommer att få en initiering av fransiscus” så är det också det som gruppen upplever. Man blir inställd på någon slags andlig kontakt.

 Jag tror att alla i gruppen fick en fördjupad kontakt med det de själva tror på. 

En del i gruppen trodde att Franciskus nu är en andlig mästare som heter Kutumi och som man kan få vägledning ifrån. Och att Jesus numera heter Sananda. En förmiddag var det en kanalisering då en kvinna förmedlade budskap från Kutumi. Jag frågade då om man verkligen behöver kalla honom Kutumi. ”Kalla på ljuset istället” sa han, och det är ju något som känns mer rätt för mig.

Här kommer min egen andliga upplevelse jag fick i klostret:

Vi är i ljuset. Ljuset är gudskraften och det är allt som finns. När vi dör kommer vi tillbaka till ljuset, det är det enda som finns.

 Ingen kan vara utanför ljuset. Vi är alla ljusbärare. 

Även de som gör onda handlingar  är också i ljuset och är ljusbärare. I vårt inre finns en frid, att allt är i sin ordning, vi är omsluten av en kärlek som alltid leder oss rätt.

 I var och en av oss kan vi se ljuset som finns i själen.

När vi hittar tystnaden och stillheten hittar vi en inre frid och vägledning.

Ju mer inre lyssnade vi har och kontakt med ljuset inom oss kommer vi att se det som förenar oss. Vi kommer att se det goda i världen och hos varandra och söka efter det som förenar oss. Vi kommer att hjälpa varandra.

(Skulle vi som mänsklighet ha mer av detta synsätt skulle till exempel terrorismen inte tjäna sitt syfte, att göra människor rädda, om ingen la sitt fokus på det som splittrar oss.)

I tystnaden och stillheten på de heliga platserna fick jag också en del mediala budskap.  Jag fick känslan att mänskligheten kommer att kunna bromsa klimatförändringarna. Det kommer en tid när vi behöver samarbeta som mänsklighet för att rädda jorden och svältande människor och det kommer vi också att göra. 

 

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Visdom från Asissi i Italien 

  1. Dan skriver:

    Underbart!

    Gilla

Kommentera

