Lätta Saffransbiscotti 

Varje år i december brukar jag laga detta recept på saffransbiscotti och de är väldigt lätta att göra!


150 g sötmandel (oskalade)

100 g smör

1 g saffran

2 ägg

2 dl strösocker 

5 dl vetemjöl

1,5 tsk bakpulver

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader och grovhacka mandeln. Smält smöret och blanda ner saffran.

Blanda ägg och socker och rör ner mjöl och bakpulver. Häll över smöret och blanda till sist i mandeln. Rulla ut degen till två längder  på bakplåtspapper och platta till dem lite. Grädda dem i mitten av ugnen i 15 min och skär dem I sneda skivor. Om du vill kan du torka dem i ugnen i 100 grader i ytterligare 15 min.

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lätta Saffransbiscotti 

  1. Ingrid Grundstrÿfffff6m skriver:

    Tack, ska pröva!Kram! Ingrid

    Gilla

Kommentera

