Reiki för stresshantering och personlig utveckling

Det är många som frågar mig hur jag använder Reiki själv i mitt vardagsliv. Jag arbetar mycket men trots att jag reser mycket och håller kurser och ger vägledning blir jag inte utbränd. Jag tror att det beror på att jag har lärt mig att känna igen signalerna, när jag behöver vila mer och då använder jag Reiki och stresshantering i vardagen medvetet under en period.

-Jag ser till att det första jag läser på morgonen, innan jag går upp ur sängen ska vara något inspirerande, som gör mig på gott humör. Det kan vara en blogg eller något annat.

– jag tar god tid på mig på morgonen, utan stress. Vanligtvis en och en halv timme. Jag slutar arbetsdagen kl 15.00 och då tar jag några minuter, upp till en halvtimme och ger mig Reiki. Jag sitter ofta och låter mig omslutas av positiva känslor och lugn. Jag håller på en eller två handpositioner i Reiki och jag lägger uppmärksamheten på området under där jag håller händerna känner kraften byggas upp under händerna.

Jag begränsar skärmtid.

När jag går och lägger mig lägger jag också uppmärksamheten på något som gör mig på gott humör.

Jag ser också till att träna, för det är skadligare för kroppen att vara otränad än att vara ostressad. Och om man stressar för mycket är det just träningen man försöker att välja bort.

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

