En fråga man inte vill ha när man ska skriva kontrakt

När jag kom hem efter terrorattacken började jag rensa i garaget. När jag kände mig trött tänkte jag på att om jag skulle dött i terrorattacken skulle min familj fått ta reda på och sortera allt skräp i garaget så det är bättre jag rensar ordentligt. Men jag tid i för hårt och en natt vaknade jag av att fingrarna domnade bort och det brände i fingrarna. Jag hade fått karpaltunnelsymdrom. Inte nog med det, jag drömde om att besiktningsmannen skulle hitta en vattenskada under besiktningen.

När besiktningsmannen kom hittade han både mögel och en stor dold vattenskada under golvet i köket. Att renovera dem tar tre månader. Då ville mäklaren inte sälja huset innan jag renoverat för han sa att människor inte väljer ett hus med vattenskada. Men jag ville sälja ändå och nu i maj ringde mäklaren och hade hittat en köpare som ville köpa till det priset huset var värderat till.

I måndags var han och tittade på huset och i tisdags skrev vi kontrakt. Mannen som köpte mitt hus var invandrare och kände inte igen mig. När mäklaren gick för att kopiera papper frågade han vad jag jobbade med och då sa jag att jag är medium.

Han sa ”jag har en fråga till dig. Vad får du för känsla om mig?” Du kom mäklaren in och försökte skämta bort det att han också får frågor om bostadsmarknaden på sin lediga tid. Men han nöjde sig inte med att jag var ledig utan sa att jag bara kunde säga något litet om vad jag såg. Men jag sa att han var svår att avläsa så det kunde jag inte. Jag tycker det är obehagligt att få sådana frågor när som helst, och inte kom jag på något bra svar till honom heller.

Jag ska bo kvar till den 1a oktober så jag har två månader på mig att hitta ett nytt hus, och för er som bokat in kurser i mitt hus i sommar blir det ingen skillnad för jag kommer inte att börja renoveringen förrän jag hittat det nya huset.

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En fråga man inte vill ha när man ska skriva kontrakt

  1. Erica Eriksson skriver:

    Hej hoppas du hittar ett fantastiskt fina hus. Med murgröna växande på en del av nya huset.

    Gilla

Kommentera

