Min intuition kanske räddade mitt liv

Jag har haft tre månader med stor turbulens i livet. Min bok har kommit ut som ljudbok och finns på Storytel och håller på att översättas till engelska. Det är det enda positiva man kan säga om denna vår…

I mars fick jag en stark obehagskänsla som jag känner igen som ett varsel: jag måste sälja huset. Just den känslan känner jag igen, förra året kände jag samma sak och då fick jag en vattenskada i badrummet och vatten droppade ner genom taket till vardagsrummet och ledde till tre månaders renovering. Så jag tänkte vara snabb innan något händer denna gång så jag ringde till en mäklare som kom och värderade huset och jag började städa inför fotograferingen av huset.

Men innan dess skulle jag ha avslutning på en ettårig mediumutbildning på Lidingö så jag åkte tidigt på fredagen innan för att hinna se utställningen med Marina Abramovic på moderna museet. När jag sett utställningen skulle jag gå till Åhléns innan jag tog tunnelbanan till Lidingö. Då hände något väldigt ovanligt. Jag fick plötsligt en känsla av att jag direkt måste stanna och ringa till mamma. Det var en oförklarlig känsla, jag hann inte ens tänka att det var något konstigt med det, utan jag satte mig på en bänk på Drottninggatan och ringde. Jag hann bara lägga på tio minuter senare så möttes jag av ambulanssirener och skrikande springande människor. Luften fylldes av brandrök och människor berättade att en lastbil kört in i folkmassan längre fram. Jag skyndade mig att ringa till mamma igen så hon inte skulle tro att det hade hänt mig något. Men då kom poliser och skrek att vi skulle springa, de hade inte fått tag i mannen som kört lastbilen. Jag sprang till stationen för att hämta väskan och åka därifrån, men så långt hann jag inte utan där möttes jag också av skrikande springande människor och direkt efter spärrade de av stationen.

Jag och många andra fick sitta i en kiosk och lyssna på nyheter lång tid innan vi kunde ta oss därifrån. Överallt fanns en känsla av panik i luften. Jag trodde att jag klarade mig bra, för jag hade ju inte sett själva händelsen, men det berörde mig lång tid efteråt, om jag inte stannat och ringt till mamma hade jag varit mitt i händelsen, tänk om jag inte lyssnat till min inre röst.


Efter kursen skulle jag och författaren Eva Wiklund träffa kvinnan som läst in min ljudbok på en studio i Stockholm. Jag berättade om den hemska upplevelsen att vara på Drottninggatan mitt under terrorattacken och hon frågade om jag verkligen inte hade känt på mig det i förväg, jag kunde ju känna på mig tsunamikatastrofen när den hände. Jag sa att om jag skulle ha känt på mig den skulle jag inte ha varit där av alla ställen just den tiden. Men då kom jag på att jag hade känt något, så jag tog fram min kalender och där skriver jag i december året innan vad jag känner månad för månad under det kommande året. (Jag gillar inte att ha framtiden som ett oskrivet blad.) Jag bläddrade fram till april och där stod det ”Terrorattack i Sverige”. Kusligt till och med för mig.

Om Anna-Lenas Andliga -en sierskas vardag

Jag arbetar som medium och sierska och här får du läsa om mitt ovanliga liv. Hur lever man andligt med övernaturliga förmågor i vår tid? Jag bloggar om livsåskådning, de gamla traditioner som fanns i Lappland och om mediumskapet. Jag skriver i tif Dyningen Nära och hittar försvunna saker, djur och människor och har därför medverkat i TV, radio och tidningar. Min hemsida är http://www.anna-lena.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Min intuition kanske räddade mitt liv

  1. Susanne Alm skriver:

    Så fantastiskt att du klarade dig, förstår att allt blir präglat av en sådan händelse lång tid framöver. Hoppas du finner ett hus med ljus och ro och kan avveckla det du har.
    Hälsningar
    Susanne

    Gilla

Kommentera

