Hämta kunskap från det kollektiva medvetandefältet, Akashakrönikan meditation

I många gamla traditioner gjorde man meditationer, själsresor, för att både komma i kontakt med sina egna inre svar och kunskap och även världens hela kunskap. I shamanska kulturer föreställde man sig ett inre symboliskt landskap. I den här meditationen föreställer man sig ett bibliotek.

Man föreställer sig att det är ett kollektivt medvetandefält där all jordens samlade kunskap handlingar finns. På sanskrit kallades det ”Akasha” en berättelse eller ett slags bibliotek. Man kan i meditation färdas till Akasha biblioteket för att hämta kreativitet och nya idéer.

Här är exempel på vad du kan avläsa i Akasha krönikan:

– se dina tidigare liv

– Ta kontakt med andliga vägledare

– hitta din livsuppgift

– få svar på personliga frågor du har, alla frågor är möjliga att få svar på.

Det finns en enkel teknik men använder för att få kontakt med den samlade kunskapen.

Jag gör den här så enkel så att du kan läsa den och sedan sätta dig och göra själsresan i meditation och lätt komma ihåg instruktionerna i minnet!

Gör här

Bestäm en fråga du vill ha svar på innan du börjar. Det kan vara till exempel hur du ska utveckla dina andliga förmågor eller hur du ska komma i kontakt med och använda din livsuppgift. Ju mer du kan slappna av och fokusera dig desto tydligare kommer meditationen att bli.

I det här exemplet ska du hämta kunskap från tidigare liv.

Föreställ dig att du svävar ( i den här meditationen är du en ande som kan flyga!) nerför en trappa och kommer in i en underjordisk gång.

På väggarna finns hieroglyfer och forntida symboler och många fler dörrar än vad du ser, olika sorts information finns i olika rum.

Du dras till ett rum med dina själsminnen från tidigare liv. På dörren finns det en kod med olika gamla symboler som du ska trycka på i rätt ordning för att få tillgång till kunskapen. Du känner efter djupt inom dig och trycker koden.

Dörren öppnas och du står i ett stort rum fyllt med böcker som i ett bibliotek. Det finns böcker ovanför dig, i ögonhöjd och nedanför dig. Du tar fram en bok och öppnar den.

– Kunskapen fyller dig. Registrera känslan du får!

– lägg märke till de ord och meningar du får och skriv ner den på papperet du har i meditationen. Du kanske inte förstår informationen under meditationen men efter kan du förstå vad du fångat upp. Du kan även få inre bilder och symboler.

När du känner dig färdig föreställer du dig att du flyttar dig tillbaka till den nuvarande kropp

3 kommentarer

  1. Jag gjorde denna meditationen jag kom så långt bort o upplevde o såg allt som på en tv..men när jag kom tillbaka så raderades de ut på än gång..det ända jag minns var en herre med mörkt hår o stor yvig hatt o lång mörkbrun munstach …en jacka med stora knappar,många..som en soldat jacka..ska göra detta fler gånger 🙂 tack ❤ kram..

    Gilla

  2. hejsan vad är tidigare liv jag vet inte ricktigt vad det är o vad det innebär jag har inte lärt mig om tidigare liv så ordagrant hur lär jag mig det i kortta drag kan jag få litet förklarat skulle vara så kul attlära sig o vad är huroglyfer vet inte vad det är o vad det inne bär kan jag få förklaring det går bra i kortta drag jag fattar säkert änn då ok vänligen christina von Heidenstam

    Gilla

  3. Mycket intressant det du skriver. Använder mig av ett inre bibliotek ibland för att komma ihåg kunskap.. Lägger även in information på det sättet.

    Ska pröva denna övning 😊 stort tack för tipset!

    Gilla

Lämna en kommentar